Ερευνα: Πώς αξιολογούν τις συγκοινωνίες οι πολίτες – Ψήφος εμπιστοσύνης μόνο στο μετρό
Τα μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελούν για την κυβέρνηση έναν πολύ ευαίσθητο τομέα, καθώς η κατάσταση στην οποία βρίσκονται είναι σημαντική ένδειξη για το πόσο ενδιαφέρεται το Μαξίμου για τους ανθρώπους της καθημερινότητας, που χρησιμοποιούν κατά κόρον τις συγκοινωνίες. Η βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών, παρά τα βήματα που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, αποτελεί για το αρμόδιο υπουργείο και συγκεκριμένα για τον αναπληρωτή υπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη βασική προτεραιότητα με στόχο «η βελτίωση να γίνει άμεσα ορατή». Το πού χρειάζεται όμως παρέμβαση απαιτεί γνώση της κατάστασης.
Γι’ αυτόν τον λόγο το προηγούμενο διάστημα o OΑΣΑ «έτρεξε» δημοσκόπηση σε μεγάλο δείγμα 1.343 ατόμων, η οποία χαρτογραφεί αναλυτικά προς τα πού πρέπει να κινηθεί το υπουργείο.
Τα μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελούν για την κυβέρνηση έναν πολύ ευαίσθητο τομέα, καθώς η κατάσταση στην οποία βρίσκονται είναι σημαντική ένδειξη για το πόσο ενδιαφέρεται το Μαξίμου για τους ανθρώπους της καθημερινότητας, που χρησιμοποιούν κατά κόρον τις συγκοινωνίες. Η βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών, παρά τα βήματα που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, αποτελεί για το αρμόδιο υπουργείο και συγκεκριμένα για τον αναπληρωτή υπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη βασική προτεραιότητα με στόχο «η βελτίωση να γίνει άμεσα ορατή». Το πού χρειάζεται όμως παρέμβαση απαιτεί γνώση της κατάστασης.
Γι’ αυτόν τον λόγο το προηγούμενο διάστημα o OΑΣΑ «έτρεξε» δημοσκόπηση σε μεγάλο δείγμα 1.343 ατόμων, η οποία χαρτογραφεί αναλυτικά προς τα πού πρέπει να κινηθεί το υπουργείο.
Η έρευνα, που παρουσιάζει σήμερα αποκλειστικά η «Κ», δείχνει πως τα λεωφορεία και ο ηλεκτρικός χρειάζονται τις πιο δραστικές παρεμβάσεις, σε αντίθεση με το μετρό που δείχνει να έχει κερδίσει τη μάχη. Χαρακτηριστικό είναι ότι, όπως φαίνεται στους πίνακες, οι θετικές γνώμες για το μετρό στο «σύνολο των χρηστών» του μέσου φτάνουν αθροιστικά το 71%, ενώ μόλις το 7% έχει αρνητική γνώμη. Στον μόνο τομέα που φαίνεται πως το μετρό έχει πρόβλημα είναι στο πάρκινγκ, με το 40% να δηλώνει λίγο ή περισσότερο δυσαρεστημένο με τη συγκεκριμένη παροχή.
Τελείως αντίθετη είναι η εικόνα όσον αφορά τα λεωφορεία και τον ηλεκτρικό. Στην περίπτωση των λεωφορείων στο σύνολο των χρηστών οι πολίτες δηλώνουν σε ποσοστό 41% πως η εμπειρία τους από τη χρήση του μέσου είναι «κακή ή πολύ κακή», ενώ το 41% επίσης δηλώνει «μέτρια». Δηλαδή το 82% δεν έχει θετική άποψη, με μόλις το 18% να δηλώνει πως η εμπειρία είναι «καλή» ή «πολύ καλή». Ιδια αρνητική άποψη υπάρχει και για τον ηλεκτρικό, καθώς το 44% δηλώνει πως η εμπειρία είναι «κακή ή πολύ κακή», με το ποσοστό που έχει θετική άποψη να είναι αθροιστικά στο 28%. Τα μεγαλύτερα προβλήματα που φαίνεται να αντιμετωπίζουν τα ΜΜΜ είναι η συχνότητα των δρομολογίων και η τήρηση των χρόνων. Το 38% θεωρεί πως η συχνότητα είναι «κακή ή πολύ κακή», ενώ το 32% θεωρεί πως δεν τηρούνται οι χρόνοι.
Οι θετικές γνώμες για την εμπειρία από τη χρήση ταξί υπερτερούν. Το 44% δηλώνει πως είναι «ικανοποιημένο ή πολύ ικανοποιημένο» από τις υπηρεσίες που προσφέρει το μέσο και μόλις το 18% «λίγο ή καθόλου ικανοποιημένο».
Είσοδος
Τα μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελούν για την κυβέρνηση έναν πολύ ευαίσθητο τομέα, καθώς η κατάσταση στην οποία βρίσκονται είναι σημαντική ένδειξη για το πόσο ενδιαφέρεται το Μαξίμου για τους ανθρώπους της καθημερινότητας, που χρησιμοποιούν κατά κόρον τις συγκοινωνίες. Η βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών, παρά τα βήματα που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, αποτελεί για το αρμόδιο υπουργείο και συγκεκριμένα για τον αναπληρωτή υπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη βασική προτεραιότητα με στόχο «η βελτίωση να γίνει άμεσα ορατή». Το πού χρειάζεται όμως παρέμβαση απαιτεί γνώση της κατάστασης.
Γι’ αυτόν τον λόγο το προηγούμενο διάστημα o OΑΣΑ «έτρεξε» δημοσκόπηση σε μεγάλο δείγμα 1.343 ατόμων, η οποία χαρτογραφεί αναλυτικά προς τα πού πρέπει να κινηθεί το υπουργείο.
Η έρευνα, που παρουσιάζει σήμερα αποκλειστικά η «Κ», δείχνει πως τα λεωφορεία και ο ηλεκτρικός χρειάζονται τις πιο δραστικές παρεμβάσεις, σε αντίθεση με το μετρό που δείχνει να έχει κερδίσει τη μάχη. Χαρακτηριστικό είναι ότι, όπως φαίνεται στους πίνακες, οι θετικές γνώμες για το μετρό στο «σύνολο των χρηστών» του μέσου φτάνουν αθροιστικά το 71%, ενώ μόλις το 7% έχει αρνητική γνώμη. Στον μόνο τομέα που φαίνεται πως το μετρό έχει πρόβλημα είναι στο πάρκινγκ, με το 40% να δηλώνει λίγο ή περισσότερο δυσαρεστημένο με τη συγκεκριμένη παροχή.
Ερευνα: Πώς αξιολογούν τις συγκοινωνίες οι πολίτες – Ψήφος εμπιστοσύνης μόνο στο μετρό-1
Ερευνα: Πώς αξιολογούν τις συγκοινωνίες οι πολίτες – Ψήφος εμπιστοσύνης μόνο στο μετρό-2
Τελείως αντίθετη είναι η εικόνα όσον αφορά τα λεωφορεία και τον ηλεκτρικό. Στην περίπτωση των λεωφορείων στο σύνολο των χρηστών οι πολίτες δηλώνουν σε ποσοστό 41% πως η εμπειρία τους από τη χρήση του μέσου είναι «κακή ή πολύ κακή», ενώ το 41% επίσης δηλώνει «μέτρια». Δηλαδή το 82% δεν έχει θετική άποψη, με μόλις το 18% να δηλώνει πως η εμπειρία είναι «καλή» ή «πολύ καλή». Ιδια αρνητική άποψη υπάρχει και για τον ηλεκτρικό, καθώς το 44% δηλώνει πως η εμπειρία είναι «κακή ή πολύ κακή», με το ποσοστό που έχει θετική άποψη να είναι αθροιστικά στο 28%. Τα μεγαλύτερα προβλήματα που φαίνεται να αντιμετωπίζουν τα ΜΜΜ είναι η συχνότητα των δρομολογίων και η τήρηση των χρόνων. Το 38% θεωρεί πως η συχνότητα είναι «κακή ή πολύ κακή», ενώ το 32% θεωρεί πως δεν τηρούνται οι χρόνοι.
ερευνα-πώς-αξιολογούν-τις-συγκοινωνί-563630974
Πού κολλάει η 24ωρη λειτουργία του μετρό της Αθήνας τα Σάββατα
Οι θετικές γνώμες για την εμπειρία από τη χρήση ταξί υπερτερούν. Το 44% δηλώνει πως είναι «ικανοποιημένο ή πολύ ικανοποιημένο» από τις υπηρεσίες που προσφέρει το μέσο και μόλις το 18% «λίγο ή καθόλου ικανοποιημένο».
Εκεί πάντως που οι γνώμες δεν είναι θετικές είναι στη σχέση κόστους και υπηρεσιών. Πιο συγκεκριμένα, στο σύνολο των χρηστών το 42% δηλώνει «μέτρια ικανοποιημένο» από το κόστος, το 33% «λίγο ή καθόλου» και το 25% λέει πως η σχέση κόστους υπηρεσιών είναι «καλή ή πολύ καλή».
Λεωφορεία και ηλεκτρικός χαρακτηρίζονται από προβληματική λειτουργία, σε αντίθεση με το μετρό που δείχνει να έχει κερδίσει τη μάχη, με τις θετικές γνώμες να αγγίζουν αθροιστικά το 71%.
Ενδιαφέρον έχει πάντως πως οι καθημερινοί χρήστες ταξί δηλώνουν κατά πλειονότητα (33%) πως χρησιμοποιούν «σχεδόν πάντα» ηλεκτρονικές εφαρμογές εύρεσης ταξί, ζήτημα που κατά το παρελθόν είχε προκαλέσει πολιτικές αντιπαραθέσεις.
Τα μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελούν για την κυβέρνηση έναν πολύ ευαίσθητο τομέα, καθώς η κατάσταση στην οποία βρίσκονται είναι σημαντική ένδειξη για το πόσο ενδιαφέρεται το Μαξίμου για τους ανθρώπους της καθημερινότητας, που χρησιμοποιούν κατά κόρον τις συγκοινωνίες. Η βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών, παρά τα βήματα που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, αποτελεί για το αρμόδιο υπουργείο και συγκεκριμένα για τον αναπληρωτή υπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη βασική προτεραιότητα με στόχο «η βελτίωση να γίνει άμεσα ορατή». Το πού χρειάζεται όμως παρέμβαση απαιτεί γνώση της κατάστασης.
Γι’ αυτόν τον λόγο το προηγούμενο διάστημα o OΑΣΑ «έτρεξε» δημοσκόπηση σε μεγάλο δείγμα 1.343 ατόμων, η οποία χαρτογραφεί αναλυτικά προς τα πού πρέπει να κινηθεί το υπουργείο.
Η έρευνα, που παρουσιάζει σήμερα αποκλειστικά η «Κ», δείχνει πως τα λεωφορεία και ο ηλεκτρικός χρειάζονται τις πιο δραστικές παρεμβάσεις, σε αντίθεση με το μετρό που δείχνει να έχει κερδίσει τη μάχη. Χαρακτηριστικό είναι ότι, όπως φαίνεται στους πίνακες, οι θετικές γνώμες για το μετρό στο «σύνολο των χρηστών» του μέσου φτάνουν αθροιστικά το 71%, ενώ μόλις το 7% έχει αρνητική γνώμη. Στον μόνο τομέα που φαίνεται πως το μετρό έχει πρόβλημα είναι στο πάρκινγκ, με το 40% να δηλώνει λίγο ή περισσότερο δυσαρεστημένο με τη συγκεκριμένη παροχή.
Τελείως αντίθετη είναι η εικόνα όσον αφορά τα λεωφορεία και τον ηλεκτρικό. Στην περίπτωση των λεωφορείων στο σύνολο των χρηστών οι πολίτες δηλώνουν σε ποσοστό 41% πως η εμπειρία τους από τη χρήση του μέσου είναι «κακή ή πολύ κακή», ενώ το 41% επίσης δηλώνει «μέτρια». Δηλαδή το 82% δεν έχει θετική άποψη, με μόλις το 18% να δηλώνει πως η εμπειρία είναι «καλή» ή «πολύ καλή». Ιδια αρνητική άποψη υπάρχει και για τον ηλεκτρικό, καθώς το 44% δηλώνει πως η εμπειρία είναι «κακή ή πολύ κακή», με το ποσοστό που έχει θετική άποψη να είναι αθροιστικά στο 28%. Τα μεγαλύτερα προβλήματα που φαίνεται να αντιμετωπίζουν τα ΜΜΜ είναι η συχνότητα των δρομολογίων και η τήρηση των χρόνων. Το 38% θεωρεί πως η συχνότητα είναι «κακή ή πολύ κακή», ενώ το 32% θεωρεί πως δεν τηρούνται οι χρόνοι.
Οι θετικές γνώμες για την εμπειρία από τη χρήση ταξί υπερτερούν. Το 44% δηλώνει πως είναι «ικανοποιημένο ή πολύ ικανοποιημένο» από τις υπηρεσίες που προσφέρει το μέσο και μόλις το 18% «λίγο ή καθόλου ικανοποιημένο».
Εκεί πάντως που οι γνώμες δεν είναι θετικές είναι στη σχέση κόστους και υπηρεσιών. Πιο συγκεκριμένα, στο σύνολο των χρηστών το 42% δηλώνει «μέτρια ικανοποιημένο» από το κόστος, το 33% «λίγο ή καθόλου» και το 25% λέει πως η σχέση κόστους υπηρεσιών είναι «καλή ή πολύ καλή».
Λεωφορεία και ηλεκτρικός χαρακτηρίζονται από προβληματική λειτουργία, σε αντίθεση με το μετρό που δείχνει να έχει κερδίσει τη μάχη, με τις θετικές γνώμες να αγγίζουν αθροιστικά το 71%.
Ενδιαφέρον έχει πάντως πως οι καθημερινοί χρήστες ταξί δηλώνουν κατά πλειονότητα (33%) πως χρησιμοποιούν «σχεδόν πάντα» ηλεκτρονικές εφαρμογές εύρεσης ταξί, ζήτημα που κατά το παρελθόν είχε προκαλέσει πολιτικές αντιπαραθέσεις.
Ενα θέμα που έχει απασχολήσει πρόσφατα και την επικαιρότητα και θα την απασχολήσει ξανά είναι κατά πόσον τα ταξί πρέπει ή δεν πρέπει να χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες. Η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών, σε ποσοστό μάλιστα που φτάνει το 57%, θεωρεί πως τα ταξί πρέπει να χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες μόνο για επιβίβαση και αποβίβαση, ενώ το 22% λέει πως πρέπει να επιτρέπεται πλήρως, περισσότερο από το καθόλου, που είναι 17%. Ενδιαφέρον έχει πως με βάση τη μέτρηση, οι πολίτες σε συντριπτικό ποσοστό 71% λένε πως θα ήθελαν ελεύθερη πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες για τα ταξί που έχουν μηδενικούς ρύπους ή είναι σχεδιασμένα να εξυπηρετούν και πολίτες με ειδικές ανάγκες.
Αλλο ζήτημα που το προηγούμενο διάστημα έφερε μεγάλη συζήτηση ήταν η πρόταση του Κωνσταντίνου Κυρανάκη για φθηνότερα ταξί τα βράδια του Σαββατοκύριακου, εάν κάποιος έχει καταναλώσει αλκοόλ, εφόσον το μέτρο χρηματοδοτείται από τα έσοδα των κλήσεων. Παρά τις αντιδράσεις που υπήρξαν, φαίνεται πως η κοινή γνώμη –ειδικά οι νέοι– βλέπει θετικά το μέτρο. Στο σύνολο των ερωτηθέντων, το 73% λέει πως είναι «υπέρ» ή «μάλλον υπέρ» του μέτρου, ποσοστό που ανεβαίνει στο 83% ανάμεσα σε αυτούς που χρησιμοποιούν καθημερινά τα ΜΜΜ. Ενδιαφέρον έχει πως το ποσοστό αυτό ανεβαίνει ακόμη περισσότερο στις μικρές ηλικίες, καθώς στις ηλικίες 15-34 οι θετικές γνώμες για την πρόταση φτάνουν το 90% και στις 35-54 το 83%, ποσοστό που πέφτει πάντως στο 67% στις ηλικίες 55-64.
Μικροκινητικότητα
Την ίδια ώρα, πάντως, οι Ελληνες δείχνουν πως γυρίζουν την πλάτη σε οχήματα μικροκινητικότητας, όπως ηλεκτρικά σκούτερ (e-scooters), κοινόχρηστα ποδήλατα, ηλεκτρικά ποδήλατα (e-bikes) ή ηλεκτρικά πατίνια, καθώς πάνω από το 90% λέει πως δεν τα χρησιμοποιεί ποτέ. Στο γιατί δεν χρησιμοποιούν ποτέ αυτά τα μέσα η κυρίαρχη απάντηση είναι το κόστος (44%) και η έλλειψη ασφαλών λωρίδων (41%). Παρότι πάντως οι Ελληνες δεν χρησιμοποιούν αυτά τα μέσα που δεν επιβαρύνουν περιβαλλοντικά, την ίδια ώρα ζητούν κατά 83% να αντικατασταθούν τα τρόλεϊ με ηλεκτρικά λεωφορεία.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου